Sejur in Banat si Clisura Dunarii - Romania

Banat si Clisura Dunarii

Tarif: de la 169 Euro persoana/sejur

Tip de masa: Demipensiune

Mijloc transport: Autocar


Date de plecare

Luna Date de plecare 2017 Loc in camera dubla Pat suplimentar Camera single
Aprilie 03, 24 169 154 209
Mai 08, 22 169 154 209
Iunie 05, 19 169 154 209
August 28 169 154 209
Septembrie 11, 25 169 154 209
Octombrie 09, 23 169 154 209

Despre Banat

Banatul este o provincie istorică împărțită astăzi între România, Serbia (Banatul Sârbesc) și o foarte mică parte din Ungaria.

În perioada dominației Coroanei Maghiare au fost numite „banaturi” toate comitatele de graniță, conduse de un ban: Banul de Severin, Banul de Belgrad, Banul de Sabăț. Denumirea s-a limitat mai târziu la actuala provincie „Banat” de Timișoara. Inițial, numele regiunii Banat se leagă de (Turnu) Severin, Banatul de Severin și de succesorii istorici ai acestuia Banatul de Lugoj-Caransebeș, și Banatul de Timișoara, formațiuni politice, militare și administrative cu rolul de marcă în cadrul sistemului defensiv antiotoman. La originea Banatului românesc actual, Banatul de Severin a fost organizat Regele Andrei al II-lea (1205–1235) incă din 1228, ca o regiune înființată la hotarele Țaratului româno-bulgar pentru paza graniței Regatului maghiar și restabilirea influenței Bisericii latine în regiune. În această periaodă, sunt pomenite Banatul de Severin, Banatul de Belgrad și Banatul bulgăresc 1365.

Pentru prima dată numele de Banatus Temesvariensis sau Banatus Temesiensis a fost folosit în rapoartele lui Luigi Ferdinando Marsigli din ultimul deceniu al secolului al XVII-lea și în textul tratatului de pace de la Karlovitz (1699). Pentru români, regiunea a mai fost cunoscută și sub denumirea de Temișana.

Vezi mai multe detalii aici

Senior Turism Banat

Hoteluri

Pensiunea Steaua Dunarii 3*
Arata descriere

Localizare: Pensiunea Steaua Dunarii este situata pe malul Dunarii, in Eselnita. Expunerea pensiunii la soare de-a lungul intregii zile, peisajul ce o inconjoara si farmecul iesirii fluviului din Cazanele Mici sunt doar cateva dintre atuurile pensiunii.

Facilitatile pensiunii: Steaua Dunarii dispune de o mica plaja cu sezlonguri, ponton pentru agrement nautic si pescuit, terasa in aer liber si acoperita cu vedere la Dunare si o gradina. Restaurantul pensiunii serveste atat preparate internationale, cat si preparate specifice zonei: saramura sau bors, preparate din salau, somn, crap proaspat.

Facilitatile camerelor: Camerele ofera TV, acces gratuit la internet, incalzire centrala si o baie cu dus.

Adresa web: http://www.steaua-dunarii.ro

Pensiunea Iulia 3*
Arata descriere

Localizare: Pensiunea Iulia este situata pe Clisura Dunarii, in localitatea Eselnita, care marcheaza inceputul defileului Dunarii. Locatia ofera o vedere panoramica minunata asupra imprejurimilor.

Facilitatile pensiunii: La pensiunea Iulia, se poate lua masa pe terasa, chiar pe malul Dunarii sau in restaurant. Din meniul bogat, nu lipseste pestele de Dunare, la gratar sau prajit, saramura si borsul de peste. Pensiunea are o piscina sezoniera, in aer liber, cu sezlonguri. Pescarii isi pot incerca norocul de pe pontonul pensiunii.

Facilitatile camerelor: Camerele ofera televizor, acces la internet, incalzire centrala si baie cu dus.

Adresa web: http://www.pensiuneaiulia.ro

Servicii incluse

Transport cu autocar/microbuz modern, cu climatizare;
4 nopti de cazare la pensiune 3* in Eselnita, pe malul Dunarii;
Mic dejun si cina + un pahar cu apa si vin la masa;
Ghid insotitor pentru intreaga perioada.

Nu sunt incluse

Plimbarea cu barca prin Cazane (25 Lei/ persoana);
Bilet tren Anina – Oravita 10 Lei/persoana;
Excursiile optionale (turul orasului Timisoara: 25 Euro/persoana) si intrarile la obiectivele turistice.

Program

Ziua 1. Bucuresti – Dubova (aprox. 390 km)

Ora 07:00 – Imbarcare din Calea Grivitei nr. 158 (Gara de Nord – Podul Basarab). Plecare spre Defileul Dunarii, strabatand Oltenia. La Orsova vizitam Biserica romano-catolica, o curiozitate, atat prin forma ei non conformista, cat si prin faptul ca a fost singura biserica catolica ridicata in timpul regimului comunist. Petrecem urmatoarele 4 nopti la o pensiune in Eselnita, idilic asezata pe malul Dunarii.

Ziua 2. Cazanele Dunarii – Baile Herculane (~ 90 km)

Incepem aventura  de azi cu o excursie cu barca prin cea mai frumoasa portiune a defileului Dunarii: Cazanele Mari si Cazanele Mici. Admiram faimosul Cap al lui Decebal, cea mai mare sculptura in piatra din Europa, Tabula Traina de pe malul sarbesc, Manastirea Mraconia si facem un scurt popas la Grota Veterani. Dupa excursia cu barca, ne asteapta edificii elegante din perioada habsburgica in Baile Herculane, considerata in secolul al XIX-lea una dintre cele mai la moda statiuni din Europa. Ne bucuram de o plimbare prin centrul istoric si de timp berechet pentru poze.

Ziua 3. Cascada Bigar – Anina – Oravita – Rudaria (~320 km)

Pornim de pe malul Dunarii si ne indreptam spre Cheile Nerei. Aici avem ocazia de a admira cea mai frumoasa cascada din Romania, Cascada Bigar. Pregatiti-va aparatele de fotografiat pentru calatoria cu trenul pe cea mai veche cale ferata montana din sud-estul Europei, care strabate un peisaj mirific intre Oravita si Anina. Calatoria dureaza doua ore. Oravita ne asteapta cu un teatru unicat, cel mai vechi de pe teritoriul actual al Romaniei. La intoarcere, ne oprim la poalele Munţilor Almajului in Parcul Mulinologic Rudaria, complex de mori de apa, aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO.

Ziua 4. Timisoara – Lugoj (~430 km)

Va invitam sa participati la excursie optionala de o zi (extracost) pentru a vizita Timisoara, leagan al Revolutiei din 1989 si unul dintre cele mai frumoase orase ale Romaniei. Tur ghidat al principalelor monumente din centrul istoric. La Lugoj ne oprim la casa Max Ausnit, recent restaurata, unde veti afla povestea fascinanta a unuia dintre cei mai mari industriasi ai Europei, o vedeta a inceputului de secol XX si unul din autorii progresului economic al Romaniei. Alternativ, va puteti bucura de facilitatile pensiunii sau explora defileul Dunarii pe cont propriu.

Ziua 5. Drobeta Turnu Severin – Bucuresti (aprox. 420 km)

Astazi intram in Drobeta Turnu Severin in cautarea Turnului de Apa, ridicat pentru alimentarea orasului intre anii 1910 -1913 si a Piciorului Podului lui Traian, construit intre anii 103 si 105 de arhitectul Apolodor din Damasc. Vizitam Muzeul Portile de Fier pentru a vedea un colţ dintr-un paradis pierdut, ceea ce a fost insula Ada-Kaleh. Intoarcere in Bucuresti spre sfarsitul zilei.

 

Descriere destinatie

Atractii:

Cazanele Dunarii

Cazanele Dunarii reprezinta portiunea de defileu a fluviului, intre localitatile Dubova si Ogradena, unde apa este fortata sa treaca printre munti. Aici latimea Dunarii se ingusteaza, iar fluviul intra in Romania bolborosind. Curentii din adancuri sunt extrem de puternici, la suprafata apa dand aparenta de fierbere., de unde si numele de cazane. Barajul de la Portile de Fier a mai incetinit din viteza curentului, care depasea 18 km/h. De ambele parti ale satului Dubova, stancile prapastioase ale Cazanelor Dunarii se inalta la 250 m deasupra fluviului care inainteaza tumultos. Peisajul este impresionant. Vegetatia abundenta, mediteraneana, se catara prin crapaturile stancilor.

Chipul lui Decebal

Cea mai mare sculptura realizata in piatra de pe teritoriul Europei a fost finantata si promovata de omului de afaceri roman Iosif Constantin Dragan. A durat 10 ani (1994-2004) pentru ca cei 12 sculptori-alpinisti sa o termine, realizarea ei costand in final, peste un milion de dolari. Executarea lucrarii s-a desfasurat in ciuda pericolului reprezentat de inaltimi, caldura si vipere. Sub Chipul lui Decebal este sapata in stanca inscriptia, in latina: DECEBAL REX – DRAGAN FECIT (Regele Decebal – facuta de Dragan). Istoricul pasionat de cultura daca a vrut astfel sa sustina contributia romaneasca la cultura europeana si sa valorifice trecutul traco-dac al tarii.

Tabula Traiana

Chiar in fata statuii, dar pe malul sarbesc, se gaseste de aproape 2000 ani o placa memoriala antica (“Tabula Traiana”), monument ridicat de adversarul regelui Decebal, imparatul roman Traian, pentru a marca marsul trupelor imperiale romane spre Dacia si a comemora victoriile Imperiului Roman asupra regatului dac in anul 105.

Baile Herculane

Statiunea Baile Herculane isi trage numele de la legenda romana a lui Hercule, care si-a vindecat ranile pricinuite de Hidra imbaindu-se aici. Cele noua izvoare cu continut divers de minerale si temperaturi de 36-60°C sunt folosite in tratamentul mai multor afectiuni. In sec al XIX-lea, patronajul regal a facut din Herculane una dintre cele mai la moda statiuni din Europa. Statiunea a fost vizitata de-a lungul timpului de mari personalitati, intre care: imparatul Iosif al II-lea, imparatul Francisc I si imparateasa Carolina, imparatul Franz Iosef si imparateasa Elisabeta (Sisi). In 1852, imparatul Austriei considera Baile Herculane ca fiind „cea mai frumoasa statiune de pe continent”. Desi la ora actuala minunatele cladiri baroce au devenit ruine care asteapta reabilitarea, valoarea arhitecturala a statiunii este inestimabila, iar peisajele de vis.

Cascada Bigar

Cascada Bigar este unul dintre cele mai frumoase locuri din tara noastra. Cei de la site-ul „The World Geography“, au fost atat de impresionati de micuta cascada romaneasca, incat au plasat-o in fruntea topului cascadelor unice in lume, iar publicatia „Huffington Post” a numit-o “un loc magic, desprins parca din basme”. Cascada Bigar face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beusnita. Apa care formeaza cascada izvoraste de la 200 de metri altitudine si se varsa in raul Minis peste un con calcaros acoperit cu muschi, formand o perdea de apa la baza conului si un colt de natura de o frumusete unica. Cascada este situata exact pe paralela 45, ceea ce este, de asemenea, unic.

Linia ferata Oravita – Anina

Linia ferata Oravita – Anina este prima cale ferata montana de pe teritoriul Romaniei si poate si cea mai frumoasa. Pe 35 km intalnim nu mai putin de 85 de poduri si tuneluri 14. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezinta un monument cultural unic in Romania, precum si o realizare tehnica deosebita. A primit supranumele deSemmeringul banatean” datorita asemanarii cu faimoasa cale ferata Semmering din Austria, construita doar cativa ani mai devreme. Astazi, trenul care circula pe aceasta ruta este format dintr-o locomotiva romaneasca construita special pentru linia Oravita – Anina si doua vagoane cu banci din lemn, construite in anul 1914. Vagoanele au fost reconditionate de mai multe ori, carcasa si interiorul au ramas insa neschimbate, pastrand farmecul de alta data. Viteza medie a trenului este de 17 km/h, distanta dintre Oravita si Anina este parcursa in circa 2 ore.

Morile de apa de la Rudaria

La poalele Muntilor Almajului din Banatul Montan, localitatea Rudaria isi traieste veacurile pe niste ritmuri mai putin obisnuite: scrasniturile pietrelor de moara in vuietul raului. In Complexul Mulinologic de la Rudaria, recent restaurat sub patronajul Muzeului “Astra” din Sibiu si aflat pe lista patrimoniului mondial UNESCO, se gasesc 22 de mori cu ciutura pe care rudarenii le pastreaza ca pe o adevarata comoara.

Timisoara

Timisoara are o indelungata traditie ca cel mai prosper si dezvoltat dintre orasele banatene, fiind primul din Romania cu canal navigabil si cel dintai din Europa in care s-a introdus iluminatul stradal, precum si unul dintre primele din lume cu tramvaie trase de cai. Incepand cu sec. al XIV-lea, Timisoara a servit drept capital a Banatului, avand rol-cheie in campaniile duse de Iancu de Hunedoara impotriva turcilor, care au cucerit orasul in 1552, domnind de aici asupra tinuturilor invecinate, pana in 1716. Habsburgii, care i-au alungat, s-au dovedit a fi stapani relative blanzi in urmatoarele doua secole, perioada in care orasul si-a dobandit multe dintre trasaturile specifice.

Drobeta-Turnu Severin

Orasul are origini stravechi, fiind intemeiat de daci pe Dunare, acum peste 2000 de ani, sub numele de Drobeta. Cuceritorii romani au lasat urme mai vizibile., dintre care se remarca piciorul Podului lui Traian, construit peste Dunare de catre arhitectul Apollodor din Damasc, la ordinele imparatului, in 103–105 d. Hr. Doua cioturi din acest edificiu impunator sunt inca vizibile din incinta Muzeului Portile de Fier. In jurul muzeului pot fi vazute ruinele bailor romane si ale castrului ridicat de cuceritori pentru apararea podului peste Dunare.

Portile de Fier

Portile de Fier este un defileu al Dunarii strajuit de stanci prapastioase. In trecut, avea o faima ingrozitoare, din cauza cataractelor, valtorilor si bancurilor care ingeunau si restrictionau navigatia. Odata cu ridicarea celui mai mare baraj hidroenergetic din Europa, fluviul a fost pe deplin imblanzit. Conceput in 1956 ca proiect in parteneriat romano-iugoslav, hidrocentrala Portile de Fier I a implicat contributia ambelor parti, cu sisteme de turbine si ecluze pe maluri, legate printr-un baraj deversor si un pod care functioneaza ca sosea internationala. Lucrarile de executie s-au intins pe perioada 1960-1972 si au ridicat nivelul fluviului cu 33 m. Barajul a scufundat doua locuri deosebite – insula Ada Kaleh si Orsova Veche si au redus debitul maxim al Dunarii.